Asimetrični Jazz dance - seminar

Hrvatski sabor kulture kao krovna udruga kulturno umjetničkog amaterizma u RH okuplja i amaterske plesne ansamble u Hrvatskoj (56). Veliku pozornost pridaje i edukaciji voditeljskog i plesačkog kadra. U uskoj suradnji s domaćim i preporučenim stranim pedagozima, koreografima i plesačima podiže kvalitetu obrazovanja amatera kao i njihovih izvedbi prikazanih na Susretu hrvatskih plesnih ansambala. 

U skladu s time organiziran je dvodnevni seminar pod vodstvom plesne pedagoginje i koreografkinje Kornelije Kosanović Drvar. Seminar je održan 13. i 14. listopada 2018. u prostorijama Umjetničke organizacije Plesna radionica Ilijane Lončar u Požegi i okupio je 14 sudionica iz regije. Osnovna tema je bila povjesti jazz dancea i njegov razvoj do današnjih dana.

Uz pomoć vizualnog medija (video snimke) polaznicima seminara približeni su razni stilovi jazz dancea na koje je u najvećoj mjeri imao utjecaj sam razvoj jazz glazbe. Od Charlestona, Bee Bopa, Lindy Hopa, Hellzzapoppinga, Swinga, kao klubskih plesova do školskih i strukturiranih pristupa jazz danceu, odnosno Ballet jazza. Nezaobilazni su bili moderniji stilovi koji datiraju od 80ih godina 20.stoljeća, kada je jazz dance dobio na velikoj popularnosti zahvaljujući pop glazbi te kasnije Hip-hopu kao kompletnoj subkulturi. Polaznici su se ujedno upoznali s velikim plesačima jazz dancea te koreografima i koreografskim djelima gdje je jazz dance bio korišten kao plesni izraz. Iako se jazz dance veže uz "zabavu" i "zabavne emisije", naglasak ovog dijela seminara je bio na umjetničkim ostvarenjima, od mjuzikla do cjelovečernjih plesnih predstava velikih koreografa, od Jacka Colea, Jerome Robinsa, Bob Fossea do Alvin Aileya. U praktičnom djelu radilo se po principima i tehnici jazz dancea koju je postavio Matt Mattox. Polaznici su naučili koje su specifičnosti jazz dancea - kao tehnike i kao kompletnog plesnog izraza. Ujedno su naučili koje su razlike, a koje sličnosti s ostalim tehnikama i plesnim izrazima (klasični balet, suvremeni ples...).

Da bi se provjerilo stečeno znanje na seminaru, polaznici su dobili zadatak gdje su na zadanu glazbu morali koristiti korake iz vremena "old school" jazz dancea te ih uklopiti u svoju kratku jazz plesnu sekvencu u kojoj je moralo biti zajedničkih djelova, unisonog izvođenja, te djela osobne improvizacije. Također je bilo bitno da se vide specifičnosti jazz dancea. Pri tom su korištene verbalne (opisivanje, objašnjavanje, razgovor) i neverbalne (demonstracija, istraživanje pokretom, improvizacija, imitacija) metodičko-didaktičke metode te didaktički principi poput zornosti i apstraktnosti, sistematičnosti i postupnosti, aktivnosti i razvoja, diferencijacije i integracije, primjerenosti i napora te individualizacije, socijalizacije i kombinacije. Nastavna sredstva i pomagala bila su auditivna: nosač zvuka, laptop, udaraljke i glas. Ishodi su mogućnost polaznika da razlikuje kvalitete jazz dancea, razumije i uočava specifičnosti, pokretom ostvari subjektivni i objektivni doživljaj te objektivne kvalitete jazz dancea sukladno tempu i ugođaju glazbe. Dvodnevni seminar završio je podjelom potvrda o sudjelovanju svim sudionicima.