14. Susret hrvatskih plesnih ansambala

Izvješća s 14. Susreta hrvatskih plesnih ansambala

 

 

 

Vlasta Kaurić
Tihomir Kološić

OSVRT NA 14. SUSRET HRVATSKIH PLESNIH ANSAMBALA 

SISAK, 29. i 30. 11. 2003.

14. susreti hrvatskih plesnih ansambala – amatera obuhvatili su 26 grupa različitih plesnih izraza, no svima je zajedničko želja i potreba za plesom.

Ansambli su sudjelovali sa 1-2 plesna sastava (koreografije) prema zadanim propozicijama koje su u potpunosti poštivane.

Ove godine mogli smo ansamble podijeliti u dvije osnovne skupine prema (prijavljenim) plesnim izrazima. To su: suvremeni ples i show dance – u kojem je bilo više različitih pristupa – od revijalnog plesa, društvenog plesa, jazz dancea, showa, hip-hopa, funky, step itd. 

Može se istaknuti da je većina ansambala veliku pažnju posvetila kostimu i scenografiji (elementima). Kostimi su bili vrlo različiti, no uvijek u nastojanju da budu u funkciji plesa, što je i uspijevalo. Bilo je uspješnih improvizacija i zahvata na kostimu, pa do luksuznih kostima, što je sve pridonijelo dobroj izvedbi.

Sve grupe imale su dobro do izvrsno uvježbane plesne točke (osim par grupa čija je tehnička uvježbanost i izvedba bila loša).

Međutim, izbor glazbe je pomalo oskudan, 4-5 grupa uzima istu glazbu-kompozitora, više grupa uzima stilski istu glazbu na koju pleše različitim stilom itd. To u najboljem slučaju pokazuje pomanjkanje želje za potragom glazbe koja bi zaista inspirirala, već se išlo “linijom” već viđenog odnosno slušanog.

BALETNI STUDI GK “ZORIN DOM”, Karlovac  

Nastupio je sa plesnim sastavima “TRENUCI” i “SOLO TANGO”. To su profesionalno postavljene koreografije u kojima koreografkinja Melita Spahić  znalački barata odnosima plesača unutar grupe, grupnim formacijama i plesnim prostorom. Međutim, u nekim momentima je radnja spora, neke sekvence predugo traju (smijeh u “Trenucima”, često dramatičnost glazbe prelazi mogućnost plesačkih ostvarenja). No, koreografije su vrlo dobro uvježbane i izvedene do maksimalnih mogućnosti izvođača (“Solo tango”).

PLESNI STUDIO “TEUTA”, Čakovec 

S koreografijama “Tajanstveni muzej” i “Ona” veliki je pomak u svome radu ove godine napravila Nikolina Mekovec. Njene koreografije u kojima pokret, kostim i scenografija čine skladnu cjelinu, plijene pažnju od početka do kraja. Interesantna je upotreba “kartonskih kutija” i korištenje - vladanje tim scenskim rekvizitom – u vrlo dojmljivoj koreografiji “Ona”. Izvrsna izvedba, kostim, scena i izbor glazbe.

PLESNI STUDIO UČILIŠTA ZAGREBAČKOG KAZALIŠTA MLADIH, Zagreb 

Plesni sastav “CHICAGO” od Mara & grupa zgodno je razigran i uvježbano odplesan u prvom dijelu, dok u drugom dijelu se posustaje u maštovitosti i dinamici kretanja. Koreografija “EPOCA” Desanke Virant profesionalno i znalački je postavljena. Međutim izvođenje je u nekim segmentima (zajedničke sekvence) nesigurno i slabo odplesano.  

ANSAMBL “PLESNA SCENA” NARODNOG SVEUČILIŠTA “DUBRAVA”, Zagreb  

“SUSRETI” - koreografkinja Maja Đurinović kao i obično donosi nam fini lirski ugođaj u kojem stalna izmjena radnje u parovima raspršuje mirnoću hoda kroz prostor. Isto tako djeluju i znalački ali ležerno postavljene sekvence pojedinac – par – grupa.  

PLESNI STUDIO “IDA”, Bedekovčina

“CHANGES” zanimljiva koreografija sa neprekidnim neočekivanim izmjenama kretanja grupe, međutim nema daljnjeg razvoja radnje kao da je zaista “djelo u nastajanju”. Inače, vrlo uvježbano i dobro odplesano, kostim izvrstan. U drugoj koreografiji “PAGAN POETRY” ples se predugo odvija na podu i slabi pažnja gledaoca. Izbor pokreta, razvoj radnje interesantan.  

PLESNA SKUPINA KUC, Virovitica  

“BAJKA NOVOGA DOBA” je dobro postavljena grupa na sceni (8, 4+4), uvježbano, skladan izbor pokreta - ali možda malo “ukočena” izvedba – tehnički je dobro odplesano ali se grupa nije prepustila ugođaju glazbe. “TANGO NEBESKIH BIĆA” - dobar izbor pokreta, lijepi izbor glazbe i skladna izvedba grupe, ako smo baš tako željeli, jer glazba tanga sugerira i zahtjeva nešto drugo.    

KULTURNO UMJETNIČKI CENTAR KOPRIVNICA - PLESNI STUDIO “JUMP”, Koprivnica  

“VOLIM PEDRA” vrlo dobra koreografija. Dobro uvježbana i izvedena. Dobra je kombinacija koraka u kretanju grupe. Igra sa maramama premalo je iskorištena, ali kraj plesa je duhovit.

“ZA CHAVONE MALONE ” interesantan plesni sastav u kojem omeđeni četverokut na sceni doprinosi dramatičnosti radnje. Dobra plesna izvedba plesača unutar i izvan kvadrata. Pokret dobro izabran, sadržajno jasan početak, razvoj radnje i kraj. Vrlo lijepa koreografija.  

PLESNI STUDIO “VIVONA”, Čakovec  

“FUNKY FUN” zgodan i efektan početak, međutim kasnija postava u dva reda je vrlo zahtjevna u izvedbi, svi moraju raditi jednako i istovremeno (ako jedan pogriješi, to se vidi). Kasnije formacije su dobre, no ponekad nečiste. Koreografija je dobra ali zahtjeva veliku uvježbanost. Kostim u skladu s plesom. U drugoj koreografiji koreografkinja Karmen Kovačević-Jambor izlazi iz strogih formacija redova i time dobiva na razigranosti plesa. Krpa koja se pojavljuje tijekom plesa nedovoljno je iskorištena pa možda nije ni potrebna?    

PLESNA RADIONICA ILIJANE LONČAR, Požega  

“PATCH DANCE” profesionalan pristup postavi koreografije. Vrlo interesantan početak. Dobar pokušaj na taj stil glazbe načiniti nadgradnju u pokretu. Kasnija igra parova smiruje (oslabljuje) ritam koreografije – možda je  to pokušaj malog predaha pred finale ? – ali nije čisto izveden. Kostim odličan.  

PLESNI STUDIO “PEGAZ”, Zagreb  

“BIJEG” početak koreografije je zanimljiv i snažan. Skladno kretanje pojedinca unutar grupe – zajedničke sekvence i opet izmjena, vrlo dobro su izvedene tehnički i izražajno. Međutim, prema kraju plesu ponestaje snage i napetosti radnje.    

ŠPORTSKI PLESNI KLUB “TINA”, Sisak  

“VATRENA IGRA” izvrsna koreografija, primjerena uzrastu. Jasno podijeljena u igru vatre i “gasioca”. Scenografski element – “kola” - upotpunjuje i obogaćuje scensku izvedbu. Kostimi potpuno u skladu sa koreografijom. Uvježbano, i plesno do kraja dobro izvedeno.    

PLESNA GRUPA “PIRUETA”, Medulin  

“TANGO” temperamentno i vrlo muzikalno postavljena koreografija. Obiluje bogatstvom pokreta. Plesno izvedena čisto, ritmički i sa snagom. Lirski duet “RASTANAK” kao kontrast temperamentnom “TANGU” upotpunjuje koreografski lik Jelene Prpić. Male plesačice su tehnički čisto i izražajno otplesale svoj parovni ples koji se odlikuje mekoćom pokreta.    

PLESNI STUDIO “VINDI”, Varaždin  

“SUKOB” početak koreografije interesantan. Prostorno dobro postavljena i uvježbana koreografija ali bez dovoljno snage u izvedbi izvođačica.

“LA DEL RUSO” fino razvijanje ideje. Od jednostavnog hoda, dodavanjem pokreta do razigrane sekvence. No, ideja koreografa nije u potpunosti doživljena radi slabije izvedbe plesačica iako tehnički uvježbanih.    

PLESNA SKUPINA “FLASH”, Đakovo  

“SAMB-ADAGIO” ritmički čisto i muzikalno izveden plesni sastav. Grupa je dobro postavljena u prostoru , ali je dosta statična. Plesni prostor nije dovoljno iskorišten. U dijelu igre parova malo je razigranije. Kostim interesantan i lijep. Korektan nastup nove grupe na našim “Susretima”.    

KUD PIN PLESNI STUDIO “STELLIUM”, Pula  

“ZAIGRANOST” uvijek izvrstan “STELLIUM” ni ovaj puta nije razočarao. Izvrsne koreografije, bogatstvo pokreta kojim plesačice vladaju, slobodno i u potpunosti iskorišten plesni prostor i samo u nekim momentima tehnička izvedba slaba (“SREDIŠTE”), kostimi lijepi i pridonose izražajnosti pokreta.      

REVIJALNO PLESNI ANSAMBL TIHOMIRA KOLOŠIĆA MKD “ADY ENDRE”, Zagreb  

“PLEMENA” odlično izbalansirano kretanje grupa u prostoru. Jednostavnim pokretom ali u neprekidnom izmjenjivanju i istovjetnom kretanju grupa dobio se dojmljiv ugođaj.  

SREDNJA VZGOJITELJSKA ŠOLA IN GIMNAZIJA LJUBLJANA – MODUL SODOBNI PLES

“ANTIGONA” interesantna koreografija. Fina igra trojke – tehnički i izražajno izvrsno izvedena u neprekinutom toku pokreta koji prati jednoličnost glazbenog pulsa unutar kojega se mnogo događa. Nastupi naših gostiju iz Slovenije uvijek pobuđuju velik interes, jer očekujemo što ćemo vidjeti novo u samom pristupu plesu, izvedbi, sadržaju, plesnoj tehnici. Nadam se da i oni od nas očekuju isto.    

PLESNI STUDIO “STEP BY STEP”, Zagreb  

Uvijek nas oduševi nastup ove grupe, kojoj publika skandira od početka do kraja. Odlično, profesionalno.    

CAVTATSKE MAŽORETKINJE – KUD “VLAHO BUKOVAC”, Cavtat  

Svoj “PLES S POMPONIMA” izvele su odlično i elegantno. Kako taj plesni sastav odudara  od tipičnih nastupa mažoretkinja, željeli smo da nam se i oni pridruže u našim “SUSRETIMA”.    

PLESNI STUDIO MARINE MIHELČIĆ, Požega  

“PETI ELEMENT” dobro zamišljena i koreografski postavljena priča o ljubavi. Plesni elementi kao i sekvence odlično prate glazbu, čisto izvedeni i sugestivni. Scenografski detalj crvenog platna osnažuje izvedbu, naročito na samom početku.

“LABYRINT”, glazbeni predložak zahtijeva snažniji pristup osmišljavanju koreografije i plesnih sekvenci. Masovnost izvedbe može biti pozitivan uz uvjet bolje usklađenosti u tehničkoj izvedbi plesnih elemenata. Treba istaknuti da su pojedini prijelazi između plesnih sekvenci odlično zamišljeni i zanimljivi.    

PLESNI ANSAMBL BPS  “CASCAVELA”, Slavonski Brod  

“SVJETLO IZ TAME” koreografski, kostimski, plesnim pokretom, dobro postavljeno i tehnički dobro izvedeno. Kostim “tame” pridonosi dojmljivosti izvedbe, dok kod kostima “svjetlosti” to nedostaje. Očekivana je veća snaga i izražajnost plesnih pokreta plesačice “svjetlosti” koja simbolično na kraju i pobjeđuje “tamu”.

“PINK PANTER” vrlo duhovito postavljena koreografija koja plesnim elementima dobro prati glazbu. Izborom nepretencioznih plesnih elemenata dobila se izvrsna skladnost u izvedbi, što pokazuje da i jednostavni plesni elementi kada su odlično izvedeni daju upečatljiv dojam. Kostimski u skladu s temom koreografije. Duhovito, naročito u uvodnom dijelu bez glazbe.    

PLESNA GRUPA “FLASH DANCE”, Rijeka  

“SCREEM” odlična koreografija izvedena s puno unutrašnje energije. Vrlo dojmljiva, odlično kostimirana i izvrsno prihvaćena od publike. Svi plesni elementi (koji plijene pažnju jednostavnošću) čisto izvedeni i osjeća se predanost svakog pojedinca u izvedbi istih, što je rezultiralo potpunim skladom u izvedbi cijele grupe. Ovim nastupom koreograf i grupa su nam predočili kako treba pristupiti “show dance-u”, izvrsno. Vrhunski primljeno od publike.    

PLESNA SKUPINA “PORTO RI”, Rijeka  

“GET BUSY” koreografski simpatično postavljeno s jednostavnim plesnim elementima koji su dobro izvedeni. Možda nedostaje više prostornih koreografskih promjena. Odlično prihvaćeno od publike.

“00 00” dobro zamišljena i izvedena koreografija. Koreografski pristup razigran i dojmljiv. Tehnički nepretenciozno, no nedovoljno usklađeno u izvedbi plesnih elemenata.  

PLESNA GRUPA “FLAME”, Rijeka  

“RASPLESANI ROBOTI” odlična koreografija izvrsno izvedena i puna naboja, gdje plesni elementi dobro prate glazbu. Tehnički vrlo usklađen pokret. Još jedan dobar pristup “show dance-u”.

“TAJNI AGENT” odlično zamišljena koreografija, izvrsno, čisto i vrlo dojmljivo tehnički izvedena. Obje koreografije prihvaćene su s velikim odobravanjem od publike.    

PLESNI STUDIO “MURECAS” PLESNOG CENTRA “RITAM”, Zagreb  

“SLUČAJNI SUSRET” dobro zamišljena koreografija, tehnički čisto i dojmljivo izvedena s nekoliko zahtjevnih plesnih slika. Glazbeni predložak i odlično ukomponirani plesni elementi tanga doprinos su izvrsnom dojmu.

“MORNARSKE PRIČE : BRODOLOM” duhovito i dojmljivo ispričana priča. Koreografski smislena s vrlo zgodnim sekvencama (brodolom, plemenski vrač i sretni završetak). Plesni elementi dobro uvježbani. Odlično prihvaćeno od publike.    

KRAJ

Iako u ovom izvješću  ima i nekih lošijih kritika-primjedbi, shvatite to kao dobronamjerno zapažanje, jer su “SUSRETI” u cjelini bili najbolji do sada a to znači da ste i vi bili takvi.

U Zagrebu, 17. 12. 2003.                                                         

Vlasta Kaurić
Tihomir Kološić

***

Vesna Mimica

14. Susret amaterskih plesnih ansambala Hrvatske, Sisak 29. i 30. 11. 2003.  

Poštovane kolegice,

Ova je smotra potvrdila sva moja nadanja i želje. Većina "dječjih" bolesti je prevladana, većina grešaka ispravljena pa smo 14. put mogli uživati u doista zanimljivim koreografijama. Gotovo da i nema onog što ja nazivam "điđom" što je zapravo sinonim za besmislicu loša ukusa. Ove je godine prevladao ples, ideja, glazba i dobri plesači. Svakako valja pohvaliti najbolje no ove je to godine malo teže. Zato samo nekoliko malih upozorenja. Naime sjajno je da Plesni studio "Ida" opstaje i radi čak i u tako maloj sredini kao što je Bedekovčina, no valja krenuti dalje. Uz prepoznatljiv stil treba malo krenuti u istraživanje jer zatvaranje u vlastitu ideju nije dobro. Ono čime želim pohvaliti "Idu" jest (nećete vjerovati) tjelesni izgled Ane Mihovilić koja nije popustila vjerojatno čestim komentarima o svojem izgledu. Ona je odlična plesačica, dobra koreografkinja i drago mi je da izgled nije pobijedio kvalitetu.

Dječici iz ZKM-a koja su sama složila koreografiju...nemojte. Premladi ste a u ZKM-u ima doista dobrih koreografa. Zapravo bilo je premalo grešaka. Koreografije su bile uvježbane, a ono što mi se posebno sviđa je da se konačno počela posvećivati pozornost scenskom nastupu pa su i šminka i svjetlo, dakako i kostim bili u funkciji plesa.

Znajući s kakvim se problemima suočavate vjerujem da od ove godine neki od njih više neće biti važni. Čestitam, sjajno ste se pripremili, pružili izvođačima zadovoljstvo nastupanja a meni dobar vikend i mirnu starost. Ima plesača ima koreografa, to je doista važno. Želim vam svima mnogo uspjeha i mirne i lijepe blagdanske dane.

Zagreb, 17. 12. 2003.   

Vesna Mimica